Cem Boyner: Bu ülkede sabah uyandığınızda ne olacağı belli değil

Ticari Gayrimenkul Geliştirme Şirketi ECE, 25. Yılını Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde Kutladı

Türkiye ve Avrupa piyasalarında faaliyet gösteren ticari gayrimenkul geliştirme yönetimi ve danışmanlık şirketi ECE, Türkiye’deki 25. yılını 14. Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde coşkuyla kutladı. Zirvede Boyner Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, Türkiye perakende sektörünün geçmişten geleceğine dönüşümü konusunda önemli açıklamalarda bulundu.

Boyner, Türkiye’de faaliyet gösteren işletmeler için artık kur, faiz, kira ve ücret gibi temel maliyet kalemlerinin tahmin edilemez bir hal aldığını vurgulayarak, bu giderlerin kontrolünün kendilerinin dışında olduğunu belirtti.

Cem Boyner: Müşteriyle Kurulan İlişki Başarıyı Getiriyor

Cem Boyner, iş hayatına başladığı döneme ve Boyner grubun sektördeki konumuna ilişkin bilgiler verirken, şunları söyledi: “Perakende sektöründeki ilk deneyimim Osmanbey’deki mağazamızda yaşandı. Küçük yaşta ürünleri askıya asarak işe başladım. Ancak müşterilerle ilişki kurmaktan çekiniyordum. Bir müşteri bir cekete bakarken uzaktan babamın sesini duydum, ‘Oğlum, o ceket sen kımıldamazsan kendi kendini satmaz’ dedi. Aile olarak 80-85 yıllık bir perakende geçmişimiz var. Başından beri müşteri odaklı çalışıyoruz. İki gözümüz varsa biri ürün ve hizmette, diğeri müşteride olmalı.” şeklinde konuştu.

Boyner, işletmelerin en önemli 4 giderinin kur, faiz, ücretler ve kira olduğunu belirtirken, bu unsurların kontrolünün ellerinde olmadığının altını çizdi. “Kur, faiz, ücret ve kira gibi ana faktörler artık çantada keklik değil.” diyen Boyner, belirsizliklere dikkat çekti.

Cem Boyner: Belirsizlikle Başa Çıkmak İçin Müşteriyle İşbirliği Şart

Belirsizliklerden bahseden Boyner, “Hiçbir şeyi kestiremezsin bu ülkede. Şartlar sonsuza kadar zorlanmalı, müşteriyle işbirliği yapılmalı ve yaratıcı çözümler sunulmalıdır. Bir sorun karşısında beklemek yerine harekete geçmeliyiz. Kontrolümüz dışındaki unsurlara karşı müşteriyle birlikte hareket etmeliyiz.” şeklinde konuştu.

ECE Marketplaces CEO’su Joanna Fisher da zirvede “Ticari Gayrimenkulün Geleceğini Şekillendirmek” başlıklı bir konuşma yaptı. Fisher, Türkiye’deki yüksek enflasyonun sektör üzerindeki etkilerine değinerek belirsizliğin temel gündem maddesi olduğunu vurguladı.

Joanna Fisher: Belirsizlik Ortamında İstikrar Şart

Fisher, “Enflasyonun azalması olumludur ancak tüketicilerin geleceğe bakış açısını etkileyen belirsizlikler vardır. Tüketiciler, geleceği göremedikleri için harcamalarını kısıtlamaktadır. Perakende ve gayrimenkul sektörü istikrarlı ve pozitif bir ortama ihtiyaç duymaktadır.” değerlendirmesinde bulundu.

Related Posts

Türkiye’de fiyatı katlansa da talep arttı: Japonlar harekete geçti

Son dönemde kafelerin ve gençlerin favori içeceği olan matcha çayında küresel bir kriz yaşanıyor. Yetersiz üretim ve talebin artmasıyla fiyatlar iki katına çıktı. Japonya’daki matcha üreticileri taleplerin yoğunluğuna yetişemediklerini belirterek satışları durdurdu.

Market zinciri iflas etti: 50 yıllık aile geleneği sarsıldı

Tüm dünyada market zincirlerinde iflas haberleri art arda geliyor. Bir iflas haberi de birçok mağazasın olan bir süpermarketten geldi. İflas koruma başvurusu yapan şirketin bu süreçte mağazaları açık kalacak.

Antalya için 4 öncelikli alanda teşvik verilecek

Antalya için 4 öncelikli alanda teşvik verilecek

Kelebek Bahçesi 3 milyon 700 bin ziyaretçi ağırladı!

Kenya, Kostarika, Filipinler, Panama gibi ülkelerden kelebek yaşamının 3. evresi olan pupa evresinde özel kutular içerisinde Konya Tropikal Kelebek Bahçesine gelen pupalar, özel dolaplar içerisine yerleştirilerek başkalaşım süreçlerini tamamlayıp …

Ekonomist Remzi Özdemir, 11 gün sonra yaşanacakları tek tek yazdı! Faiz kararı öncesi yatırımcıyı uyardı

Merkez Bankası, merakla beklenen Para Politikası Kurulu toplantısını 24 Temmuz’da gerçekleştirecek. Bu toplantıda alınacak faiz kararı; borsa, döviz, altın, tahvil ve konut piyasaları üzerinde belirleyici olacak. Analistlere göre Temmuz ayındaki …

Yeni CX-5 uzun süre konuşulacak bir Mazda! İşte nedeni:

13 yıllık varoluşu ve iki nesli ( ilki 2012 , ikincisi 2017 ) boyunca Mazda CX-5, Hırvatistan yollarında düzenli olarak yer aldı ve C-SUV sınıfının en çok satan modellerinden biri oldu. Mazda’nın Almanya’daki Avrupa merkezine ilgiyle seyahat etmek …